banan med choklad

Jag fann ett recept på en banan dessert med choklad i tidningen Femina som jag testade idag! Som många kanske vet är jag galen i tidningar och får mycket inspiration från dem. När jag bläddrade i tidningen Femina blev jag sugen på att testa det, för det såg både enkelt och gott ut...

Det var väldigt enkelt att göra och det var gott och mastigt, så det är ett tips!

Det första du behöver göra är att ta bort bananskalet på de bananer du vill göra. Efter det så sticker du i en pinne (glasspinne) och lägger in i frysen, minst 3 timmar. Efter det tar du ut dem och penslar eller doppar dem i smält choklad (chokladen väljer man efter egen smak och tycke) !
Efter det kan man antingen äta de direkt som de är, eller garnera med hackade hasselnötter alternativt kokos vilket jag gjorde.
Tänk på att garnera direkt när du täckt bananen med choklad, för den stelnar fort eftersom bananerna är kalla !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0