rädslor

Om man har en inre rädsla för någonting som säkert alla bär på, stor eller liten, så är mitt tips att möta problemet eller rädslan.
Att fly och undvika det man tycker är läskigt eller obekvämt gör det tyvärr bara värre...
Utmana er själva med att möta problemet eller det som skrämmer er.
För att gå runt och vara rädd för olika saker gör ens liv ännu mer jobbigt och svårt än vad det redan är!
Det tar också mycket på en som människa, om det ska dra energi ifrån en dag ut och dag in.
Vissa människor har sådana stora rädslor, att de inte ens vågar göra saker som de önskar att de kunde, det kan förstöra ens livsdrömmar. 

Jag har en rad olika saker just nu som jag upplever som en rädsla, men jag ska göra allt för att försöka kämpa igenom dem!

Ett exempel på en rädsla jag hade för bara några år sedan som jag tyckte var oerhört jobbig, är nästan helt borta.
Det var att ringa till personer jag inte kände, t.ex när man skulle ringa till ett företag eller något annat. Det tyckte
jag var oerhört jobbigt, men nu vågar jag göra det utan att tveka och tycker dessutom ofta det är roligt.
Den rädslan försvann genom att jag tvingade mig att möta rädslan och på det sättet övervann jag min rädsla på ett positivt sätt.
När jag gjort det upprepade gånger märkte jag att det inte alls var något farligt, tvärtom.

Så möt era dumma rädslor, för de ska inte vara ivägen!


Såhär sagolikt föll snön tidigare idag! Vackert...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0