Lördagskvällen



Åkte för cirka två timmar sedan in till stan, för att möta min syster och lämna några saker till henne som hon skulle ha på sig på krogen.

Det roliga var att på vägen dit i bussen, då jag hade spralliga Hugo med mig, fanns en annan hund som satt ungefär två meter framför oss.
Men Hugo såg inte den hunden(som för övrigt var en jättegullig hund, typ papillon blandat med chihuahua, som också hette Hugo, som jag hörde när hon tilltalade honom) och den hunden såg inte Hugo för att det var en sak  emellan.

Men båda hundarna kände av varandra, de lixom kände att det fanns något spänande en bit ifrån men de såg inget för den lilla Chihuahuan kollade och kollade åt vårt håll, men jag höll Hugo gömd, för att om Hugo skulle få se den söta lilla hunden så skulle han bli mer galen än vad han redan är och börja skälla och låta..
Och det är lite pinsamt att då sitta i en buss med han skällandes i knäet.

Men i alla fall, de fick tillslut se varandra när de gick av på samma busshållplats(Juneporten).
Där mötte jag upp Sis och vi gick in på en toalett där hon böt om, till de kläderna jag tagit med mig till henne :)
Jodå än så länge var det bra, bara tills hon fick se att jag tagit fel skor !?

Så då tog vi ett kvickt beslut om att vi skulle tillsammans åka en och hämta de rätta skorna, så hon kunde gå ut i frid och fröjd och vara glad..
Bussen gick då inom några minuter, så vi förstod då att vi skulle bli tvungna att springa till bussen, till Rådhusparken..

Nästa problem..
Dörrarna gick inte att öppna, så vi kom inte ut, så jag började springa åt motsatt håll, riktigt fort, det såg ungefär ut som om jag snott någonting. 
Vi kom ut, men missade den bussen, men det löste sig ändå när närmade busshållplatsen och jag såg en annan buss komma; Tänkte snabbt, hoppa på den och de han stanna vår buss som vi precis missat!

Hugo satte sig några meter från busshållplatsen och ja sk*t..
Hugo nu är inte det bästa läget att göra det, men okej jag väntade och sen gick vi på :)


Nu är jag hemma så det gick i alla fall bra och alla är nöjda, till och med Hugo som fick sig en springtur och lite att lukta och kolla på i stan, vilket är det viktigaste !


Kommentarer
Postat av: Sis

Tack så mycket för hjälpen älskling ! <3

2009-11-30 @ 23:05:11
Postat av: sandra andersen

Självklart hjälper jag till i alla lägen.. :) <3

2009-12-04 @ 20:23:02
URL: http://sandraandersen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0