Kanarieöarna


En bild från hotellrummet

En bild på min söta lillebror som leker med sin lastbil

Såhär har det sett ut där jag legat varje dag vid poolen, alltid samma perfekta plats i solen

Ett kort på mig efter några dagar i solen, dock inte så brun där, men färgen hade börjat komma lite




Vaknade sent idag, som jag nu har gjort varje dag under min sköna semester på Kanarieöarna :)

Det har varit en helt underbar vecka med bara lyx och avkoppling..
Jag tror att så som jag haft det under den senaste veckan har det pansionärer

Man gör det så bekvämt som möjligt för sig och bara lever livet .. Lugnt och skönt allting!

Vi bodde i en liten by som hette "Playa del Cura", det var alldelles lugnt, bara några få restauranger och en supermarket, perfekt!
Under de soliga och varma dagarna låg vi vid poolkanten och stekte i den heta solen och njöt.
Så såg alla mina dagar ut.. men ni ska inte tro jag bara slappat!
Vattengympa var jag och syster med på varje dag i den härliga kalla poolen (alla dagar utan två, första dagen visste vi inte att det var så då kollade vi bara på för att se hur det fungerade allting, haha och på lördagar var det ingenting), det var väldigt roligt  och en del övningar väldigt jobbiga :)
Så jag har hållt igång en hel del ändå..

På kvällarna gjorde vi oss fina och åkte ofta in till en större stad som låg nära som heter "Puerto Rico".
Massa galna människor och en del arga med, som bad oss att aldrig mer komma tillbaka, för att vi missuppfattat ett pris på en plånbok?!
Ja, sjukt!
När vi åkte mellan byarna så åkte vi mest buss och det var sjukt hur läskigt det var=skräckupplevelse
Busschaufförerna kör som idioter och leker med ens liv, där man svävar mellan liv och död över de svindlande höga höjderna, vid bergen.
De bromsar inte ens i de skarpa kurvorna.. De har gasen i botten hela tiden, så däcken var alldeles svarta!
De läskiga var att vägarna var så smala och de låg precis ovanför havet, bara några centimeter nära stupet!
Svindlande läskigt!

Men det konstiga var att allt jag köpte hittade jag på det sista stället jag kollade på?
Två små söta sminkväskor och en liten portmonä :) Gulligt..

En av de roligaste saker som hände under denna visit var på dit vägen, då vi fick våran älskade flygmat som jag tycker är så mysigt, för övrigt älskar jag att flyga, när man tar sats för att lyfta - Fantastiks känsla :)
Då öppnade jag den lilla aluminiumfoliet och såg; 3 köttbullar och ca en deciliter potatis mos ..
Blev chockad och trodde genast jag fått barnens mat.. Men när syster öppnade och hon hade likadant förstod vi att ja, det var det vi skulle äta.. Blev jag mätt?
Nej, men det var roligt iaf!

Fick smaka lite av min lilla lillebrors portion, eftersom han inte äter så mycket..
Och som en kompensation ungefär, kommer flygvärdinnan förbi med mer bröd och frågar om man vill ha en till?
Alla tog typ en till.. självklart jag med!
Det var som de ungefär förstod att det var så lite mat och att de då skulle kompensera oss hungriga människor!
Rolig händelse :)

Så jag har haft en undrbart skön semester och jag hoppas jag kommer åka utomlands mer under vintrarna, för det är skönare, än att flyga iväg under somrarna, då det är hyftsat fint hemma i Sverige ändå:)



Kommentarer
Postat av: Fanny

Åh va underbart allt låter!

Åh så snygg är du me:D!

Pusspuss

2009-11-26 @ 13:35:11
URL: http://sweetascandy.blogg.se/
Postat av: Sandra Andersen

Tacck ja det var riktigt underbart, vill tillbaks, finast är du:*

2009-12-09 @ 21:50:08
URL: http://sandraandersen.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0