Lördagen






Ja, nu tänkte jag berätta om min händelserika Lördag.
Jag vaknade väldigt sent, vill inte nämna när, men men ...
Har bestämt att gå upp tidigt imon och jag menar tidigt!
För jag är en morgonmänniska som älskar att vara uppe tidigt då ingen annan är det! :)

Ialla fall så vaknade jag upp brevid Emil hemma hos honom, bestämde redan då att jag skulle åka hem till mig för att göra iorodning mig och gå ut en stund med min kära hund Hugo.

Jag åkte hem ens stund och sedan kom Emils pappa och hämtade oss, för att åka vidare till dagens mål; Vimmerby.
Vi tänkte då nämligen åka till Vimmerby, ni vet där Astrid Lindgrens Värld ligger och gå på julmarknad, vilket verkade mysigt, trots att snön inte kommit!

Vi åkte om påvägen dit satt jag datorn och gjorde ett SO arbete, som ska vara klart till på Tisdag, så det är nästan nästan klart nu, vilket känns skönt.

När vi senare kom till Vimmerby och åkte då åkte till Astrid Lindgrens Värld var det ingen aktivitet där, helt dött.
Så vi bestämde oss då för att åka in till "centrum" och kolla där.
Jo, det var ungefär som vi hade hört talas om, marknad på torget i Vimmerby.

Vet inte om det är stort för människorna i Vimmerby, att ha 5 stånd på torget en Lördag.
Men det var det som var och inget mer, så vi gick bara lite och kollade i butikerna och sedan gick vi till en pizzeria och åt!
Det var gott minsann... Tog en inbakad pizza med räkor mm som jag gillar!

Vi åkte senare till Eksjö, för vi såg när vi åkte förbi Eksjö påväg till Vimmbery att det var mycket folk där.
Så då gick vi där och kollade, det vat mysigt och med julstämning, med mycket tända ljus och folk.

Vi satte oss också på ett fik och jag tog en chai te...  Det är mums!
Vi åkte sen därifrån, vidare till Claes(Emils far) kompisar som bor nedanför Järabacken.
Där fikade vi med pepparkakor och Glögg!! Det var också gottt..

Sen åkte vi därifrån emot Vip och hyrde en film som hette " Seven Pounds", som jag nu kollat på och som var väldigt rörig i början, men man förstod allt i slutet och den var fin och väldigt bra..
De som gör filmerna, lyckas verkligen när de får mig att börja gråta som jag gjorde, men jag visade det inte, grät bara inuti mig, i egna min vrå.



Så nu sitter jag här och ska dricka lite glögg igen och njuta av livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0